Influencer lever virkelig opp til sitt navn - men hvorfor og hvordan?

Hvordan fungerer Influencer Marketing? Hvordan leses bloggene, og hvor stor effekt har produktplassering og annonsering i disse kanalene?

I denne utgaven av MARKET MAD møter vi daglig leder i Ipsos Norge, Nathalie Eyde Warembourg, som forteller om viktige funn fra Ipsos sin ferske bransjerapport om Influencer Marketing.

Read More
Når innsikten må være dagsfersk

kjører vi fokusgrupper online. Da kan vi teste f.eks pågående kampanjer umiddelbart etter at målgruppen har vært eksponert, som f.eks etter at de har vært i butikken, eller på nettet. Klikk og se en kort videosnutt som forklarer dette.

Read More
Ina StølenComment
Feriens mageplask er fikset!

Så står du der utsjekket fra hotellet pakket og klar men flyet går om ti timer. Finnes det noen verre avslutning på ferien? Denne opplevelsen på kundereisen er så innarbeidet blant reiseselskap og hoteller at man nesten glemmer å spørre seg om det virkelig må være slik. Nei, det gjør det ikke. Virgin Travel har lyttet til kundene og drømmen om å få siste feriedag tilbake etter at man likevel har sjekket ut. De har flyttet flyplass-loungen til stranden! 

Read More
Slik lykkes man med produktutvikling

Produktutvikling handler først og fremst om å finne behovssituasjoner som ikke er utnyttet, og ikke nødvendigvis om lage nye produkter. På engelsk kalles det Demand Space. Vi illustrerer med det svenske ølet Shower Beer - et nytt produkt som er ment å nytes i dusjen - om hvordan man jobber med produktutvikling med utgangspunkt i forbrukeren.

Read More