Verdiforslag

 

Hva er et verdiforslag?

Et verdiforslag er en kort setning som beskriver den viktigste fordelen som en merkevare, et produkt, eller en tjeneste lover å levere til sin målgruppe. Det svarer på spørsmålet “Hva løser vi for hvem og hvordan skiller vi oss fra andre, konkurrerende alternativ?”

Hvorfor trenger man et verdiforslag?

Utad, hjelper verdiforslaget til å skape treffsikker kommunikasjon som fremmer gjenkjennelse og tiltrekning blant potensielle kunder. Innad, påminner verdiforslaget produktets eiere om forpliktelsen de har til målgruppen og hva de må løse for dem.

 
 
 

Trenger du et verdiforslag?
Vi kan hjelpe deg.

Value Proposition Sprint

Gjennom en fasilitert prosess vi kaller Value Proposition Sprint bistår Brandity kommersiellt drevne organisasjoner til å utvikle vinnende verdiforslag for nye og eksisterende merkevarer og produkter. Prosessen krever en liten og besluttningsmyndig gruppe, tar 2-3 uker, og har 4 trinn.

  1. Oppstartsmøte. Etablere merkevarens kommersielle utfordring.

  2. Innsikt. Få innsikt i målgruppen og deres behov i kategorien.

  3. Workshop. Kartlegge forholdet mellom etterspørsel og tilbud.

  4. Tekstuvikling. Utarbeidelse av det skriftlige verdiforslaget.

 
 
 

Kontakt oss for å vite mer

 
 
 

Noen av de vi har hjulpet med Verdiforslag

kunder.png