Influencer lever virkelig opp til sitt navn - men hvorfor og hvordan?

Hvordan fungerer influenser marketing? Hvordan leses bloggene? hvor stor effekt har produktplassering og annonesring i disse kanalene?

I denne utgaven av MARKET MAD møter vi daglig leder i Ipsos Norge, Nathalie Eyde Warembourg, som forteller om viktige funn fra Ipsos sin ferske bransjerapport om Influencer Marketing.

Undersøkelsen er basert på etnografiske intervjuer med kjøpesterke kvinner i alderen 20-29 år, som åpenhjertig har sluppet inn intervjuerne i deres indre samspill og konsum av influenseres kanaler. Hva kan de selge, hva er troverdig, og hvordan “straffes” de influenserne som ikke spiller etter notene.

Det proffe har blitt merkevarer, og egne mediekanaler, de påvirker på måter andre kanaler bare kan drømme om, men hvordan er livet mellom influenser og følger?

Hva skjer her egentlig når målgruppen beskriver influencer som “en slik person jeg trenger i livet mitt”. Dette er sterke saker. Lytt og bli klokere!

MarketMad 5.png

Podcasten er produsert av Mainstream

Her finner du podcasten MARKET MAD:

Apple Podcasts

Google Podcasts

Spotify